Dnia 28 maja wybraliśmy się na wycieczkę do Belem i Cascais, dwóch bardzo wyjątkowych miejsc w Portugalii ze względu na krajobraz oraz historię. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zbiórki w holu o godzinie 9:30, wyjechaliśmy autobusem do stolicy Portugali. Na miejsce dotarliśmy pociągiem prosto do punktu docelowego, Wieży Belem, czyli Torre de Belem. Wieża ta powstała w latach 1515-1520 i została dedykowana św. Wincentemu, miała ona uzupełniać system ochrony ujścia rzeki Tag do Oceanu Atlantyckiego. Aktualnie jest to jedna z najważniejszych atrakcji turystycznych w Lizbonie, a przy okazji należy ona również do najcenniejszych zabytków całej Portugalii. Po zobaczeniu tego pięknego zabytku zrobiliśmy wspólne grupowe zdjęcie pod wieżą. Po drodze odwiedziliśmy również klasztor Hieronimitów, w którym podpisano Traktat Lizboński. Na tablicach pamiątkowych umieszczonych obok klasztoru znajduje się podpis byłego premiera Polski Donalda Tuska. Zwiedziliśmy również Pomnik Odkrywców, upamiętniający osoby związane z portugalskimi odkryciami geograficznymi. Dalszą część wycieczki udaliśmy się pociągiem, aby zwiedzić Cascais. Jest to piękna miejscowość znajdująca się nad Oceanem Atlantyckim. Centrum Cascais znajduje się bardzo blisko plaży. Widoki były niesamowite z powodu pięknego krajobrazu nadmorskiego miasta, jest to jedna z najbogatszych miejscowości w całej Portugalii. Po skończeniu wycieczki udaliśmy się do rezydencji.