Dnia 21 maja wybraliśmy sie na wycieczkę do Sintry. Zwiedzaliśmy Palacio Nacional da Pena czyli jeden z najważniejszych zabytków i atrakcji turystycznych w tym mieście. Jest on Pomnikiem Narodowym i stanowi jeden z głównych obiektów epoki romantyzmu na świecie. Wraz z innymi obiektami rejonu Sintry, został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Ma bardzo ciekawą historię, ponieważ zanim zbudowano pałac, na wzgórzu umiejscowiona była kaplica poświęcona Matce Boskiej Penenskiej. Wycieczkę rozpoczęliśmy z samego rana od podróży pociągiem. Pałac znajduje się na wzgórzu, na które dostaliśmy się komunikacją miejską. Podczas zwiedzania poznaliśmy wiele informacji na temat królów, którzy zamieszkiwali ten pałac. Widzieliśmy pomieszczenia pałacowe idealnie odwzorowane do czasów tamtej epoki. Mieliśmy możliwość wejścia do kapliczki, która dała początek tej budowli. Ze szczytu podziwialiśmy cudne widoki na okolicę. Pałac Pena uważany jest przez wielu za najpiękniejszy budynek tego typu w Europie i na nas również zrobił duże wrażenie. Wpływ na to mają jego niesamowite kolory, architektura a także położenie, pałac góruje nad okolicą. Dookoła znajduje się bardzo duży park. Po zwiedzaniu udaliśmy się do sklepu z pamiątkami i wróciliśmy do hotelu pociągiem. Ta wycieczka była niesamowita!