Dnia 13 maja nasza grupa udała się do Fatimy. Ten dzień w tym miejscu był niezwykły - była to 105 rocznica objawień Fatimskich. O 7:20 zebraliśmy się w holu i wyruszyliśmy pieszo na stację kolejową. Podczas naszej podróży wykorzystaliśmy różne rodzaje komunikacji miejskiej. Zaczęliśmy od podróży pociągiem, podczas której można było podziwiać architekturę Setúbalu i okolic. Od razu jak wysiedliśmy z pociągu czekał na nas prom, z którego można było oglądać piękną zatokę. Jak już dotarliśmy do Lizbony, to skorzystaliśmy z tamtejszego metra. Gdy dotarliśmy na docelowy przystanek, wyruszyliśmy prosto na dworzec autobusowy, skąd autobus zabrał nas do Fatimy. Podczas podróży można było podziwiać piękne lasy, gaje oliwne i winnice, rzekę, a także góry. Gdy dotarliśmy do Fatimy usłyszeliśmy z oddali śpiew tłumu, który zachęcił nas do pójścia w tamtą stronę. Okazało się, że na placu przed Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej jest mnóstwo ludzi, czego w ten dzień można było się spodziewać. Wygląd wewnętrzny Sanktuarium, jak i cała Fatima zapiera dech w piersiach. Mogliśmy też zobaczyć posągi: papieża Piusa XII, Pawła XI, Jana Pawła II oraz kilka innych miejsc. Każdy znalazł czas dla siebie, by dokładniej zwiedzić Sanktuarium, pomodlić się i kupić pamiątki. Nasza droga powrotna już nie była taka prosta, gdyż był tak spory ruch na dworcu autobusowym, że trudno było znaleźć właściwy autobus. Zmęczeni, ale zadowoleni z wyprawy, późnym popołudniem wróciliśmy do Setúbalu.